به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، فرمانده كل ارتش ساعتي پيش در حاشيه اين مانور گفت: راه‌اندازي خط توليد اين دو نوع هواپيما در ايران تعجب دنيا را برانگيخته است.
امير سرلشكرعطاالله صالحي افزود: امروز‌ آسمان بندرعباس شاهد پرواز يك فروند هواپيماي 747 اورهال شده توسط نيروي هوايي ارتش بود.
وي همچنين افزود: يك فروند هواپيماي اف 4 بازسازي و اورهال شده در نيروي هوايي ارتش نيز به مانور در آسمان بندرعباس پرداخت.
صالحي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيشرفت‌هاي متعدد ارتش ايران در بخش‌هاي نظامي و توان تسليحاتي كشور ادامه داد: در سال‌هاي پيش از انقلاب توان نظامي ايران وابسته به كشورهاي ديگر بوده است.
وي اضافه كرد: امروز در هر جا كه يك خودكفايي درساخت تسليحات و تامين امكانات صورت مي‌گيرد پرچمي كه بر فراز آن دستاورد بالا مي رود پرچم غرور و عزت ايرانيان است.
در ادامه اين مراسم وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز گفت: با تلاش و همت متخصصان نظامي هر روز در كشور شاهد يك تحول و دستاورد عظيم در بخش‌هاي هوايي، زميني و دريايي هستيم.
‌سردار مصطفي محمد نجار با اشاره به توان نظامي كشور افزود: ترس دشمنان ايران بيش از اينكه از تسليحات و امكانات نظامي باشد از ايمان و تحرك به وجود آمده‌ به سمت خودكفايي است.
وي ادامه داد: ايران اسلامي امروز به عنوان يك كشور توليد كننده تكنولوژي در رده برتر كشورهاي صاحب تكنولوژي قرار گرفته است و اين مهم براي غربي‌ها آزار دهنده است.
در پايان اين مراسم كه با حضور جمعي از فرماندهان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد، همگان به مشاهده نمايش هوايي هواپيماهاي اورهال شده ساخت داخل پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا